73 درصد ترافیک اینترنت جهان را ربات‌های مخرب اشغال کرده‌اند!

کشف آسیب پذیری خطرناک تلگرام که کنترل کامل سیستم شما را به هکرها می‌دهد

اخبار

73 درصد ترافیک اینترنت جهان را ربات‌های مخرب اشغال کرده‌اند!

73 درصد ترافیک اینترنت جهان را ربات‌های مخرب اشغال کرده‌اند!

پژوهشگران یک شرکت فعال در زمینه اینترنت و امنیت حاکی از آن است که 73 درصد ترافیک اینترنت جهان را ربات‌های مخرب به خود اختصاص داده‌اند. این ربات‌ها اغلب برای فعالیت‌های غیرقانونی از قبیل کنترل حساب کاربری دیگران یا سرقت اسناد و اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط شرکت Arkose Labs که در زمینه پلتفرم مدیریت ربات‌های اینترنتی و امنیت حساب فعالیت دارد، نشان‌دهنده افزایش شدید پیچیدگی حملات ربات‌ها و مزارع کلاهبرداری در سراسر جهان بوده و به نظر می‌رسد که سطح جدید از تهدیدات سایبری مواجه هستیم.

ربات‌های کلاهبرداری در فضای اینترنت

این گزارش که با عنوان تجزیه‌وتحلیل سوءاستفاده از ربات‌ها و سایر معیارهای تقلب منتشر شده است، میلیون‌ها داده از صنایع و مناطق مختلف سراسر جهان در نیمه اول سال 2023 تا سه‌ماهه سوم را مورد بررسی قرار داده‌ است.

نتایج به‌دست آمده از این بررسی‌ها بسیار ترسناک بوده و نشان می‌دهد که حدود 73 درصد از کل ترافیک وب و اپلیکیشن‌های آنلاین مربوط فعالیت‌های غیرقانونی و خلاف است. به گفته محققان، این ترافیک اینترنتی توسط ربات‌ها و مراکز کلاهبرداری هدایت شده و حملاتی مانند پیامک‌های جعلی، راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی، دزدی اطلاعات بانکی، سرقت منابع حساس و مواردی از این دست را شامل می‌شود.

ربات‌های کلاهبرداری در فضای اینترنت

در این گزارش حملات و ترافیک‌های مخرب مرتبط با آن‌ها به سه دسته کلی تقسیم‌بندی شده است که عبارت‌اند از ربات‌های پایه، ربات‌های هوشمند و مزارع کلاهبرداری انسانی.

ربات‌های همان اسکریپت‌های ساده‌ای هستند که برای پر کردن فرم‌ها و کلیک کردن روی لینک‌های مختلف ایجاد شده‌آند.

در مرحله بعد ربات‌های هوشمند‌تر و پیشرفته‌تر قرار دارند که می‌توانند رفتار انسان‌گونه از جمله اسکرول کردن، تایپ کردن یا حرکت دادن موس را تقلید کنند.

تصاحب ترافیک اینترنت توسط ربات‌های مخرب

در نهایت به مزارع کلاهبرداری انسانی می‌رسیم که در واقع گروهی از افراد کلاهبردار هستند که برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی و مخرب مانند ایجاد حساب‌های جعلی یا تأیید کدهای اعتبارسنجی کنار هم جمع شده‌اند.

به گزارش MSN، در این بین کلاهبرداری‌هایی که از طریق ارسال پیامک انجام می‌شوند، در سه‌ماهه ابتدایی امسال نسبت به چهارچوب زمانی مشابه در سال قبل افزایش قابل توجه 2.14 درصدی داشته‌اند. میزان حملات به مراکز تماس پشتیبانی نیز در سال جدید ۱۶۰ درصد بیشتر شده است. بیشترین میزان افزایش هم به کلاهبرداری‌های برنامه‌ریزی شده با کمک سناریوهای از پیش تعیین شده بود که از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم ۴۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارتباط هوش مصنوعی و افزایش جرایم سایبری

در این گزارش همچنین دو موضوع بسیار داغ و ترند که در نهایت به افزایش چنین حوادثی کمک می‌کنند نیز اشاره شده است. این دو موضوع هوش مصنوعی مولد (AI) و جرائم سایبری در ظاهر خدمات (CaaS) هستند.

تصاحب ترافیک اینترنت توسط ربات‌های مخرب

هوش مصنوعی مولد یک فناوری نوپا به شمار می‌آید که توانایی ساخت محتوای نزدیک به واقعیت از جمله متن، تصویر یا صدا را دارد. در این گزارش گفته شده که هکرها با کمک AI به تولید محتوا پرداخته و از این محتوا برای نوشتن ایمیل‌های فیشینگ بی‌عیب و نقص جهت انجام حملات مختلف یا پاسخ‌های قانع‌کننده در اپلیکیشن‌های دوستیابی سواستفاده می‌کنند.

جرائم سایبری در ظاهر خدمات یا CaaS نیز پدیده‌ای است که به هرکسی اجازه می‌دهد ربات‌ها یا سایر ابزارهای خطرناک مرتبط با جرایم سایبری را از فروشندگان آنلاین خریداری یا اجاره کنند.

نکته جالب آن است که این فروشندگان خدمات خود را به صورت آشکارا ارائه داده و حتی به مشتریان خود آموزش و پشتیبانی نیز ارائه می‌دهند. همین مسئله باعث شده حتی افرادی که هیچ مهارت فنی بالقوه‌ای ندارند هم تنها با پرداخت هزینه‌های ناچیز، امکان انجام فعالیت‌های غیرقانونی را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر