معرفی سرورهای پرفروش سری پلاس اچ پی

معرفی سرورهای پرفروش سری پلاس اچ پی

معرفی سرورهای پرفروش سری پلاس اچ پی

معرفی سرورهای پرفروش سری پلاس اچ پی

سرورهای سری پلاس اچ پی از پرفروش سرورهای این شرکت هستند که برای استفاده در مراکز داده‌ها و شرکت‌های بزرگ طراحی شده‌اند. این سرورها با پشتیبانی از فناوری‌های مدرن و قابلیت‌های متنوع، عملکرد، انعطاف‌پذیری و قابلیت مدیریت بالا به شرکت‌ها اجازه می‌دهند سنگین‌ترین بارهای کاری را بدون مشکل روی سرور اجرا کنند. یکی از ویژگی‌های شاخصی که سرورهای سری پلاس اچ پی دارند، پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل است که قابلیت‌های محاسباتی، شبکه، نظارت، مدیریت و امنیت بالایی را ارائه می‌دهند تا مدیران سرور مشکلی از بابت مدیریت آن‌ها نداشته باشند.

 

همین مسئله باعث شده تا سرورهای سری پلاس اچ پی با ارائه قابلیت‌های متعددی مانند ظرفیت بالای ذخیره‌سازی داده‌ها، پشتیبانی از ارتباطات شبکه با پهنای باند بالا، مجازی‌سازی و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی بدون مشکل به نیازهای کاربران پاسخ دهند و در زمینه آموزش مدل‌های یادگیری ماشین، میزبانی پایگاه داده‌ها، وب سرورها و سیستم‌های مدیریت محتوا مشکلی نداشته باشند.

به طور کلی، سرورهای سری پلاس اچ پی به عنوان سرورهایی با قابلیت، انعطاف‌پذیری و مدیریت بالا به شرکت‌های بزرگی که قصد پیاده‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را دارند، توصیه می‌شوند. سرورهای سری پلاس اچ پی چه ویژگی‌های شاخصی دارند که آن‌ها را از سایر سرورها متمایز می‌کند. در زیر به برخی از این ویژگی‌های کاربردی و مهم اشاره می‌کنیم:

عملکرد بالا: سرورهای سری پلاس اچ پی به لطف پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل و پشتیبانی از ظرفیت‌های بالای حافظه اصلی، توانایی پشتیبانی از بارهای کاری سنگین را دارند. همچنین، این سرورها قادر به پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز (DL380 Gen 10 Plus) هستند که روند انتقال اطلاعات میان پردازنده مرکزی و حافظه‌های اصلی را تسریع می‌کند.

امنیت پیشرفته: سرورهای سری پلاس اچ پی دارای ویژگی‌های امنیتی بسیار پیشرفته‌ای همچون Silicon Root of Trust و Secure Encryption هستند که امنیت داده‌ها در سطح سخت‌افزاری را تضمین می‌کنند. همچنین، ماژول قدرتمند iLO نیز به شکل مستمر بخش‌های مختلف سرور را بررسی می‌کند تا مطمئن شود، مولفه‌های کلیدی آلوده به بدافزار نیستند. به بیان دقیق‌تر، در صورت شناسایی هرگونه مورد مشکوکی این مسئله را به مدیران شبکه اطلاع داده و در موارد بحرانی‌تر مانع از راه‌اندازی سرور می‌شود.

انعطاف‌پذیری: سرورهای سری پلاس اچ پی با دارا بودن قابلیت‌های مانیتورینگ، مدیریت و انعطاف‌پذیری بالا، به کاربران این امکان را می‌دهند که سرورهای خود را به راحتی با نیازهای خود و سرویس‌های مختلف از جمله پایگاه داده‌ها، محاسبات پردازشی و سیستم‌های مدیریت محتوا هماهنگ کنند. همچنین، به کاربران اجازه می‌دهند در صورت لزوم قابلیت‌های سخت‌افزاری سرور را افزایش دهند که از آن جمله باید به نصب پردازنده‌های دوم، افزایش ظرفیت حافظه‌های اصلی به چند ترابایت یا نصب انواع مختلف رسانه‌های ذخیره‌سازی جانبی با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات، نصب رایزرهای دوم و سوم و غیره اشاره کرد.

قابلیت مدیریت کارآمد: سرورهای سری پلاس اچ پی با دارا بودن ابزارهای مدیریت پیشرفته و قابلیت‌های مانیتورینگ، به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی و با کارایی بالا، سرورهای خود را مدیریت کنند. برای این منظور ماژول‌های HPE OneView و iLO مکانیزم نظارتی و مدیریتی کارآمدی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند از راه دور و بدون نیاز به اتصال فیزیکی به سرور تنظیمات را بررسی کرده و در صورت لزوم تغییر دهند.

پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید: سرورهای سری پلاس اچ پی به لطف قابلیت‌های مدرنی مثل پشتیبانی از فناوری PCIe Gen 4 یا در نسل یازدهم PCIe Gen5 و فناوری Smart Array، به کاربران این امکان را می‌دهند که از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند و عملکرد سرور را بهبود بخشند. به طور مثال PCIe Gen 5 به میزان قابل توجهی پهنای باند عملیات ورودی و خروجی را افزایش می‌دهد. این نسل با توان عملیاتی 32 گیگابیت بر ثانیه اجازه می‌دهد تا اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن میان مولفه‌های کلیدی انتقال پیدا کنند.

به طور کلی، سرورهای سری پلاس اچ پی به عنوان سرورهایی با ویژگی‌ها، انعطاف‌پذیری و قابلیت مدیریت بالا طراحی شده‌اند تا مراکز داده و ارائه‌دهندگان خدمات ابری مشکلی از بابت استفاده از آن‌ها نداشته باشند.

تفاوت های سرورهای سری پلاس اچ پی

سری سرورهای نسل نهم و دهم و پلاس اچ پی، هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود هستند. در زیر به برخی از تفاوت‌های مهم این سری‌ها اشاره می‌کنیم:

پردازنده: سری پلاس اچ پی مثل dl380 gen10 plus از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌کنند که دسترسی به تعداد بیشتری هسته پردازشی (40 تا 80 هسته) را فراهم می‌کنند و قادر به پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی هستند، در حالی که سری نسل نهم و دهم از پردازنده‌های اینتل Xeon E5 و E7 استفاده می‌کنند. علاوه بر این پردازنده‌های زئون اینتل از تکنولوژی‌های جدیدتری مانند Intel AVX-512 پشتیبانی می‌کنند که عملکرد سرور را بهبود می‌بخشد.

حافظه: سری پلاس اچ پی از حافظه‌های DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و در نسل یازدهم 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند که بالاترین سرعت دسترسی به اطلاعات را ارائه می‌کنند. همچنین، به مدیران سرور امکان نصب چندین ترابایت حافظه را در صورت استفاده از دو پردازنده مرکزی می‌دهند، این در حالی است که سری نسل نهم و دهم از فناوری حافظه DDR3 استفاده می‌کنند.

امنیت: سری پلاس اچ پی با داشتن ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تری مانند Silicon Root of Trust و Secure Encryption، و Trusted Platform Module امنیت داده‌ها را در سطح سخت‌افزاری تضمین می‌کند. در حالی که در سری نسل نهم و دهم، امنیت داده‌ها بیشتر در سطح نرم‌افزاری تامین می‌شود.

مانیتورینگ و مدیریت: سری پلاس اچ پی با داشتن ویژگی‌های مدیریتی و مانیتورینگ پیشرفته به کاربران این امکان را می‌دهد که سرورهای خود را با کارایی بالا مدیریت کنند. در حالی که در سری نسل نهم و دهم، این ویژگی‌ها به مراتب کمتر هستند.

قابلیت‌های توسعه: سری پلاس اچ پی با داشتن قابلیت‌های توسعه بیشتر (PCIe)، به کاربران این امکان را می‌دهد که از تکنولوژی‌های جدیدتر استفاده کنند و مشکلی از بابت نصب کارت‌هایی مثل کارت شبکه، گرافیک و رایزها نداشته باشند. به طوری که عملکرد سرور فراتر از حد انتظار می‌رود.

به طور کلی، سری پلاس اچ پی با ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند پردازنده، حافظه، امنیت، مانیتورینگ و مدیریت و قابلیت‌های توسعه بیشتر، برای کاربران حرفه‌ای و شرکت‌های بزرگ مناسب هستند. در مقابل، سری نسل نهم و دهم برای کاربرانی که به دنبال یک سرور با عملکرد خوب و قیمت مناسب هستند، طراحی شده‌اند. برای انتخاب بهترین سرور برای نیازهای خاص خود، باید به مواردی مانند قابلیت پردازشی، ظرفیت حافظه، پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید و قابلیت‌های مدیریت و مانیتورینگ توجه کرد. همچنین، هزینه نگهداری و تعمیرات سرور نیز باید در انتخاب سرور مدنظر در نظر گرفته شود.

 

معرفی سرورهای پرفروش HPE ProLiant Gen10 Plus

اکنون که اطلاعات کلی در ارتباط با سرورهای سری پلاس به دست آوردید وقت آن رسیده تا به معرفی سرورهای محبوب سری پلاس بپردازیم:

سرور HPE ProLiant DL380 G10 Plus

سرور  dl380 g10 plus از سرورهای پر فروش جهان و بازار ایران است که امکانات سخت‌افزاری پیشرفته‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرور اچ‌پی بالاترین سطح از انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند و ایده‌آل‌ترین گزینه در زمینه استقرار در محیط‌های ابری و کار با کلان داده‌ها است. این سرور از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند و در قالب شاسی 2 یونیتی از دو پردازنده نسل سوم مقیاس‌پذیر پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این سرور باید به پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل سوم زئون اینتل، دسترسی به 16 تا 40 هسته‌ای پردازشی، پشتیبانی از 32 ماژول حافظه اصلی با سرعت 3200 مگاهرتز، پشتیبانی از نسل چهارم درگاه‌های اتصال PCIe به همراه کارت شبکه‌های OCP 3.0، پشتیبانی از کنترلرهای NVME/SAS/SATA، امکان نصب 2 منبع تغذیه 800 یا 1600 وات با هدف دستیابی به اصل افزونگی و غیره اشاره کرد. لازم به توضیح است که قیمت سرور dl380 g10 plus در مقایسه با نسل جدیدتر مثل dl380 g11 به مراتب کمتر است و ویژگی‌های سخت‌افزاری تقریبا برابری ارائه می‌کند. همین مسئله باعث شده تا خرید سرور dl380 g10 plus مقرون به صرفه‌تر باشد.

سرور HPE ProLiant DL360 G10 Plus

سرور HP DL360 Gen10 Plus پس از DL380 Gen10 Plus از پر فروش‌ترین سرورهای اچ پی در بازار جهانی و به ویژه ایران هستند که برای استقرار در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، میزبانی ماشین‌های مجازی، پیاده‌سازی راه‌حل‌های مجازی و کانتینری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرور از مقیاس پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌کند نسل سوم پردازنده‌های که حداکثر 40 هسته پردازشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و توانایی پشتیبانی از 8 ترابایت با مدل رم‌های LRDIMM و 2 ترابایت با مدل های رم RDIMM  حافظه اصلی 3200 HPE DDR4 Smart Memory را دارد، البته به شرطی که از دو پردازنده مرکزی استفاده کنید. این سرور یک یونیت ویژگی‌های سخت‌افزاری شاخصی دارد که از آن جمله باید به پشتیبانی از حداکثر 2 پردازنده مرکزی، دسترسی به 40 هسته پردازشی با فرکانس پایه 2.0 تا 3.6 گیگاهرتز، پشتیبانی از حافظه‌های هوشمند HPE DDR4 با باس 3200 مگاهرتز از طریق 32 اسلات حافظه، توانایی پشتیبانی از حداکثر 8 ترابایت حافظه اینتل Persistent (به صورت  X512 GB16 )، توانایی نصب 2 پاور با هدف دستیابی به افزونگی و غیره اشاره کرد.

سرور HPE ProLiant ML30 G10 Plus

ML30 G10 Plus سرور مقرون به ‌صرفه‌ای است که برای پاسخ‌گویی به نیازهای دفاتر کوچک و شعب شرکت‌ها طراحی شده است تا این شرکت‌ها بتوانند راه‌حل‌های ابری ترکیبی و درون سازمانی را با عملکرد، امنیت، قابلیت اطمینان و توسعه‌پذیری بالا پیاده‌سازی کنند. این سرور توانایی پشتیبانی از

SFF SAS HDD عدد 24+2

SFF SATA HDD    عدد 24+8+6 

LFF SAS HDD  12+4+4 عدد

LFF SATA HDD  12+4+4 عدد

SFF NVMe PCIe SSD  24 عدد

 4 دیسک نوع LFF یا 8+2 دیسک SFF را دارد. از ویژگی‌های فنی این سرور باید به پشتیبانی از پردازنده‌های زئون اینتل سری E، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه‌ DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز، پشتیبانی از درایو‌هایSAS, SATA, NVme PCie, NVMe M.2 SSD و دیسک‌های HDD، چهار اسلات گسترشی به همراه یک اسلات PCIe Gen4 x16 اشاره کرد.

سرور HPE ProLiant DL110 Gen10 Plus

سرور HPE ProLiant DL110 Gen10 Plus را باید راه‌حل نوآورانه اچ‌پی در زمینه دستیابی به محاسبات با عملکرد بالا و مقرون به صرفه توصیف کرد. این سرور به لطف توان عملیاتی و مصرف بهینه انرژی مورد توجه شرکت‌ها قرار دارد. این سرور با هدف استقرار در زیرساخت‌های شبکه‌های 5G مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل سوم زئون اینتل را دارد. همچنین، مجهز به 8 اسلات حافظه اصلی است که تا 1 ترابایت حافظه (رم LRDIMM) و 512GB رم RDIMM را پشتیبانی می‌کنند. همچنین، 4 اسلات حافظه‌ اینترنال SATA/NVMe M.2 SSD در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus

سرور DL325 با هدف پیاده‌سازی راه‌حل‌های مجازی‌سازی طراحی شده است. این سرور تک سوکتی قادر به پشتیبانی از بارهای کاری سنگین و فشرده است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از طریق نصب پردازنده نسل سوم AMD EPYC 7003 Series راه‌حل‌های مجازی‌سازی را بدون مشکل پیاده‌سازی کنند.

سرور اچ پی HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus V2

سرور HP DL385 G10 Plus گزینه مناسبی برای انجام بارهای کاری پردازشی سنگین و میزبانی ماشین‌های مجازی و استقرار راه‌حل‌های مجازی‌سازی است. سرور HP DL385 gen10 Plus V2 به لطف پشتیبانی از پردازنده‌های سری AMD EPYC 7003 قادر به انجام محاسبات در کوتاه‌ترین زمان است و توانایی پشتیبانی از حافظه‌های با باس 3200 مگاهرتز را دارد. این سرور ویژگی‌های شاخص دیگری نیز دارد که از آن جمله باید به ارائه اسلات‌های PCIe 4 و دسترسی به حداکثر 40 هسته پردازشی اشاره کرد.

علاوه بر موارد یاد شده، اچ‌پی سرورهای پلاس دیگری مثل HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus، HPE ProLiant DL345 G10 Plus و غیره را برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف شرکت‌ها به بازار عرضه کرد است.

مزایای خرید سرورهای پلاس در مقایسه با سرورهای نسل 10

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مزیتی که سرورهای پلاس نسبت به سرورهای نسل دهم دارند در پشتیبانی از فناوری‌های جدید و در راس آن‌ها پردازنده مرکزی است. به بیان دقیق‌تر، هنگامی که از پردازنده‌های نسل سوم اینتل و ای‌ام‌دی روی سرور استفاده می‌کنید، در ادامه قادر به استفاده از مولفه‌های سخت‌افزاری پر سرعت‌تری مثل حافظه‌های DDR4 با باس بالا هستید که اجازه می‌دهند، محاسبات را در کسری از ثانیه انجام دهید.

پرفروش‌ترین مدل سرور اچ پی  DL380 | DL380 Plus

از میان گزینه‌هایی که اشاره کردیم سرورهای DL380 Plus و DL380 از سرورهای رک‌مونت و دو یونیتی محبوب بازار هستند که دسترسی به چندصد ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی را ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند با نصب رایزرهای پیشرفته به شکل دقیقی دیسک‌ها را مدیریت کنند. همچنین، این سرورها توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول، دوم و سوم زئون اینتل را دارند که آن‌ها را به گزینه مناسبی برای استقرار در مراکز داده تبدیل می‌کند.


نظرات کاربران
ارسال نظر