پنهان‌سازی آدرس IP با آپدیت بعدی گوگل کروم ممکن می‌شود

سواستفاده چندین مهاجم سایبری از Builder لو رفته باج‌افزار LockBit 3.0

اخبار

پنهان‌سازی آدرس IP با آپدیت بعدی گوگل کروم ممکن می‌شود

پنهان‌سازی آدرس IP با آپدیت بعدی گوگل کروم ممکن می‌شود

به‌روزرسانی بعدی گوگل کروم همراه با یک ویژگی امنیتی جذاب به نام IP Protection عرضه خواهد شد. این ویژگی پس از فعال‌سازی به کاربر اجازه می‌دهد تا آدرس IP خود را پنهان کرده و از ردیابی آن توسط وب‌سایت‌هایی همچون فیسبوک جلوگیری کند.

گوگل اخیراً به صورت جدی بر روی بهبود قابلیت‌های حریم خصوصی و محافظتی مرورگر کروم تمرکز کرده و قصد دارد تغییرات اساسی در این بخش از مرورگر اینترنتی محبوب خود ایجاد کند.

قابلیت امنیتی IP Protection برای گوگل کروم از راه می‌رسد

در همین راستا، مشخص شده که این غول فناوری در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد آدرس IP خود را در فضای اینترنت مخفی کنند.

به گزارش MSN، این ویژگی امنیتی جدید IP Protection و همان‌طور که می‌توان حدس زد، پس از فعال‌سازی آن کاربر می‌تواند با استفاده از سرورهای پروکسی آدرس IP خود را پنهان کند.

دلیل ایجاد چنین ویژگی آن است که آدرس IP شما اغلب برای ردیابی بین سایت‌های مختلف مثلاً زمانی که فیس‌بوک یا شبکه اجتماعی دیگری داده‌های مربوط به گشت‌وگذار شما در اینترنت را جمع‌آوری می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت امنیتی گوگل کروم بهتر از VPN عمل می‌کند

برخی از سرویس‌های VPN موجود در بازار نیز می‌توانند از ردیابی آدرس آی‌پی شما در پلتفرم‌های مختلف جلوگیری کنند، با این وجود برخی از سرویس‌ها مانند بسیاری از وب‌سایت‌های استریم آنلاین پس از فعال‌کردن VPN از دسترسی شما به محتوا جلوگیری می‌کنند.

بر همین اساس توسعه‌دهندگان مرورگر گوگل کروم دست به کار شده و این ویژگی محافظتی جدید را توسعه داده‌اند تا کاربران بدون مواجه شدن با مشکلاتی از این دست، به راحتی IP خود را پنهان کنند.

قابلیت امنیتی IP Protection برای گوگل کروم از راه می‌رسد

نکته دیگر آن است که قابلیت جدید IP Protection کاملاً رایگان بوده و همچون سرویس‌های ExpressVPN یا NordVPN نیازی به خرید اشتراک نیست.

طبق اطلاعات منتشر شده در رابطه با این قابلیت کاربری گوگل کروم، IP Protection در مرحله اول به صورت آزمایشی برای برخی دامنه‌های تحت مدیریت گوگل مثل Gmail یا AdSense در دسترس قرار می‌گیرد تا پیش از دسترسی عمومی کاربران، تأثیر احتمالی آن بر روی تجربه کاربری مورد بررسی و سنجش قرار گیرد.

از آنجا که برخی وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین به آدرس IP شما برای تشخیص موقعیت مکانی و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی نیاز دارند، امکان فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی دستی قابلیت IP Protection نیز وجود خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر