AMD هک شد؛ احتمال لو رفتن محصولات آینده و اطلاعات مشتریان تیم قرمز

AMD هک شد؛ احتمال لو رفتن محصولات آینده و اطلاعات مشتریان تیم قرمز

اخبار

AMD هک شد؛ احتمال لو رفتن محصولات آینده و اطلاعات مشتریان تیم قرمز

AMD هک شد؛ احتمال لو رفتن محصولات آینده و اطلاعات مشتریان تیم قرمز

خبرها حاکی از آن است که شبکه داخلی AMD که حاوی اطلاعات حساسی است توسط یک مجرم سایبری مشهور به نام IntelBroker مورد نفوذ واقع شده است. اسناد لو رفته می‌تواند حاوی اطلاعاتی پیرامون محصولات آینده، مشتریان و حتی مشخصات کارکنان ای ام دی باشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این خبر با شهر سخت‌افزار همراه باشید.

به گزارش Tomshardware، ای ام دی به خبرهای مذکور واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

ما از ادعاهای یک سازمان جرائم رایانه‌ای که مدعی شده اطلاعات ربوده شده AMD را دراختیار دارد آگاهیم و در حال همکاری نزدیک با مراجع قانونی هستیم تا صحت ادعاها و درجه اهمیت اطلاعات مذکور را ارزیابی کنیم.

بنابر گزارش‌ها، Intelbroker در حال تلاش برای فروش طیف وسیعی از اطلاعات دزدیده شده AMD است. این اسناد حاوی مشخصات دقیق محصولات آینده، فایل‌های مالکیت، رام‌ها، فرم‌وِر، مکاتبات داخلی و حتی کد منبع برخی محصولات ای ام دی است. علاوه بر این موارد، به نظر می‌رسد اسناد مالی و اطلاعات زیادی از کارکنان شرکت مثل کد پرسنلی، اسم، عنوان شغلی، شماره تلفن و آدرس ایمیل نیز در اطلاعات افشا شده وجود دارد.

در حال حاضر نمونه‌هایی از اطلاعات به سرقت رفته در انجمن BreachForums بارگذاری شده که حاوی تصاویری از سیستم‌های داخلی AMD است و گستره اسناد لو رفته را نشان می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند بر توانایی رقابت تیم قرمز در بازار تأثیر منفی بگذارد و همچنین نگرانی‌هایی پیرامون دسترسی رقبا به اسناد مالکیت فکری ای ام دی نیز وجود دارد.

هک شرکت AMD

البته این نخستین باری نیست که ای ام دی با چالش‌های امنیتی روبرو می‌شود. در سال 2022 نیز این شرکت هدف حمله گروه هکری RansomHouse قرار گرفت که در آن مورد نیز ادعای سرقت اطلاعات از شبکه داخلی AMD مطرح شد. اتفاق مذکور منجر به شروع تحقیقات گسترده از سوی ای ام دی برای ارزیابی خسارات و تحکیم امنیت اطلاعات شرکت گشت.

درز اطلاعات در این سطح به امر شایعی در دنیای فناوری تبدیل شده. چند سال پیش بود که هکر‌ها اطلاعات بیش از 71 هزار نفر از کارمندان انویدیا را به سرقت بردند. یکی دیگر از بزرگ‌ترین افشای اطلاعات نیز در سال 2022 در زمانی رخ داد که 122 گیگابایت از اطلاعات شرکت GIGABYTE به سرقت رفت و باعث افشای برنامه‌های آتی تعدادی از شرکت‌ها مطرح فناوری شد.
متهم اصلی سرقت اطلاعات از ای ام دی، IntelBroker، سابقه چند مورد عملیات مشابه در گذشته را در کارنامه خود دارد که از جمله آنها می‌توان به سرقت اطلاعات مسافران فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس و افشا اطلاعات کارمندان دولت فدرال آمریکا اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر