هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T؛ اطلاعات تمام مشتریان به دست هکرها افتاد!

هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T؛ اطلاعات تمام مشتریان به دست هکرها افتاد!

اخبار

هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T؛ اطلاعات تمام مشتریان به دست هکرها افتاد!

 هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T؛ اطلاعات تمام مشتریان به دست هکرها افتاد!

به نظر می‌رسد که غول مخابراتی آمریکا یعنی AT&T یک بار دیگر هک شده و این دفعه اطلاعات حساس تقریباً تمام مشتریان این شرکت به دست هکرها افتاده است. در این حادثه تمام سوابق تماس و پیامک‌های متنی کاربران افشا شده‌اند.

اپراتور و شرکت مخابراتی AT&T که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ایالات متحده شناخته می‌شود، اخیراً با نقض امنیتی مواجه شده و حجم قابل توجهی از اطلاعات حساس مشتریان آن به سرقت رفته است.

هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T

بر اساس گزارش‌های موجود، روز جمعه فاش شده که تمام سوابق تماس‌ها و پیام‌های متنی سال 2022 در یک رویداد هک به دست مهاجمان افتاده است. همچنین گفته شده که علاوه بر مشتریان تلفن همراه شرکت AT&T، حتی اطلاعات بسیاری از مشتریان شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز در این رویداد افشا شده است.

اطلاعات تقریباً تمام مشتریان AT&T هک شده است!

شرکت AT&T آمریکا در رابطه با این موضوع اعلام کرد که پس از این حادثه شماره تلفن تقریباً تمام مشتریان این شرکت و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات بی‌سیم که از شبکه آن‌ها بین 1 می 2022 تا 31 اکتبر 2022 استفاده کرده‌اند (تمام سال 2022)، اکنون در اختیار هکرها است.

لاگ‌ها و گزارش‌های به سرقت رفته همچنین حاوی اطلاعات مرتبط با هر شماره‌ای است که مشتریان AT&T با آن‌ها تماس گرفته‌اند یا برایشان پیام کوتاه (SMS) ارسال کرده‌اند، از جمله مشتریان سایر شبکه‌های بی‌سیم. همچنین گفته شده که تعداد دفعات و مدت زمان تماس‌ها نیز افشا شده است.

هک مجدد شرکت مخابراتی AT&T

البته AT&T اعلام کرده که اطلاعات به سرقت رفته شامل محتوای تماس‌ها و پیام‌های متنی نیست. این غول ارتباطی آمریکا اکنون تحت نظارت سازمان‌های نظارتی قرار گرفته تا جزئیات این حادثه مشخص شود. در همین راستا، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) با انتشار یک پست جدید در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد:

ما تحقیقات گسترده‌ای را در رابطه با نقض شرکت AT&T ]و از دست رفتن اطلاعات تمام مشتریان[ آغاز کرده‌ایم. اکنون در حال هماهنگی با شرکای مجری قانون برای بررسی ابعاد مختلف حادثه هستیم.

به گزارش MSN، این غول دنیای مخابراتی دانلود غیرقانونی در یک پلتفرم ابری شخص ثالث در ماه آوریل را مقصر اصلی این رخداد توصیف کرده است. علاوه بر این، این شرکت مدعی شده که داده‌های به سرقت رفته توسط هکرها در حال حاضر به صورت عمومی منتشر نشده است.

نکته جالب آن است که در ماه مارس نیز حادثه‌ای مشابه برای شرکت AT&T رخ داد و بخش قابل توجهی از اطلاعات حساس کاربران در فضای مجازی افشا شد. البته الکس بایرز (Alex Byers)، سخنگوی شرکت AT&T در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود مدعی شده که این حادثه هیچ ارتباطی با رخداد ماه مارس ندارد.

در آن زمان نیز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اطلاعات شخصی مشتریان این شرکت شامل شماره تأمین اجتماعی 73 میلیون کاربر فعال به فضای دارک وب راه یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر