جمع‌آوری بی سر و صدا اطلاعات کاربران در درایور جدید اینتل

جمع‌آوری بی سر و صدا اطلاعات کاربران در درایور جدید اینتل

اخبار

جمع‌آوری بی سر و صدا اطلاعات کاربران در درایور جدید اینتل

جمع‌آوری بی سر و صدا اطلاعات کاربران در درایور جدید اینتل

جدیدترین نسخه درایور کارت‌های گرافیک اینتل بدون موافقت کاربر اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارسال آنها برای این کمپانی می‌کند که موجب نگرانی شده است. عجیب‌ اینکه اینتل به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرده است.

فعال بودن پیش فرض CIP در درایور جدید اینتل

 

نگارش 101.4578 بتا درایور پردازنده‌های گرافیکی اینتل یک کامپوننت به نام Compute Improvement Program یا به اختصار CIP را بدون اطلاع کاربر نصب می‌کند. بدتر اینکه CIP به طور پیش فرض فعال است و اطلاعات جمع آوری شده برای اینتل فرستاده می‌شود.

عجیب‌تر اینکه اینتل در لیست تغییرات درایور اخیر خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است. با این حال با انتخاب حالت Custom در زمان نصب درایور، امکان برداشتن تیک CIP وجود دارد. البته اینتل با ایجاد صفحه‌ای بر روی وب سایت خود تاکید کرده اطلاعات جمع آوری شده توسط CIP شامل نام کاربری، آدرس ایمیل، شماره تلفن، سایر اطلاعات حساس یا مکان کاربر نمی‌شود. با این حال هنوز هم کشوری که کاربر ساکن آن است برای اینتل فرستاده می‌شود.

 

بد نیست اشاره کنیم عملکرد CIP مشابه Telemetry در درایورهای GeForce است که نه تنها به طور خودکار نصب و فعال می‌شود، بلکه حتی در زمان نصب امکان جلوگیری از نصب آن وجود ندارد. در این میان AMD بهترین عملکرد را دارد و در هنگام نصب درایور به راحتی می‌توان این قابلیت را غیرفعال کرد. جالب‌تر اینکه فرقی نمی‌کند که کدام حالت نصب درایور را انتخاب کنید، در هر صورت امکان برداشتن تیک جمع آوری اطلاعات وجود خواهد داشت.

ماجرای اخیر درایور کارت‌های گرافیک اینتل به یک نگرانی برای برخی کاربران تبدیل شده، بنابراین بهتر است امیدوار باشیم اینتل با نگارش بعدی در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر